وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

وب سایت یا اپلیکیشن برای کسب و کار ؟!
-

سوال جالبی هست  که خیلی از مشتریان طراحی سایت از ما میپرسند وب سایت داشته باشیم یا اپلیکیشن ؟

 

ببینید داشتند وبسایت همیشه برای 90 درصد کسب و کار ها اولویت هست اما ایا اپلیکیشن نیاز نیست ؟ ببینید مثل این میماند شما بگویید که بنده میخواهم خانه بسازم و این اپارتمان بنده حیاط برای ماشین نداشته باشد ! خوب مشکلی نیست اما این مورد از مشتریان شما میکاهد و کم میکند و از تعداد ورودی های گوگل شما بسیار کم میکند و در نتیجه از افزایش فروش شما جلوگیری میکند .

پیشنهاد بهتری برای شما دارم !!! خیلی مشتاق هستید ؟ تخفیف وندا سافت ؟ تخفیف اپلیکیشن ؟!!! تخفیف اپلیکیشن اندروید ؟!؟! تخفیف آموزش !؟!؟!؟! نه نه !!!

پیشنهاد بنده این هست که هیچ وقت دنبال ایده آل گرایی نباشید بیشتر به هدف فکر کنید به این که میتوانید با یک وب سایت فروش میلیاردی داشته باشید میتوانید با یک وب سایت فروشگاهی در هر شهری که هستید مثل تهران ، مشهد ، اهواز و حتی در شهر های کوچکتر و یا روستا هیچ مساله ای در قبال اینکه کجا هستید نمیکند اما این بستر وب سایت شما و محتوای وبسایت شما را به سکوی پرتاب نزدیک تر میکند ، همیشه بدانید که وب سایت طراحی شده با وردپرس ، PHP Laravel  نه که تفاوتی ندارد اما واقعا در برخی مواقع وب سایت وردپرسی هم کار شما را انجام میدهد . باور کنید که چندین صفحه دیجی کالا با وردپرس طراحی شده است

(wordpres)

website or app 1

نه کلاس دارد وب سایت از Base نوشته شده و نه اینکه امنیت بالا هر سیستمی مشکلات امنیتی خود را دارد این خود شما هستید که با برخی از موارد امنیت را تا حدودی تامین میکنید البته بستگی دارد که چه شرکت و یا شخص و یا تیمی سیستم های شما را طراحی کرده باشد ، بحث امنیت جدا از بحث اصلی ما هست ، بریم سر این قضیه که کدام بهتر است ؟

پس برای خیلی از وب سایت هایی مثل فروشگاهی ، خبری ، شرکتی همان وبسایت حتی بر پایه WordPress  عالی هست ،اما وب سایت  هایی مثل اسنپ  و دیجی کالا  نیاز به اپلیکیشن دارند به دلیل اینکه  نیاز های آنها خیلی بیشتر هستند .

پس همیشه این نکته رو بدوید فقط شروع کنید حتی از یک صفحه کوچک وب سایت هم میشه پول در اوورد پس شروع کنید .

 

app users

 

اپلیکیشن اصلا چیست ؟!؟!؟!

در ابتدا باید به تعریف اپلیکیشن میپردازیم . منظور از اپلیکیشن خیلی ساده عرض کنم مثل دیجی کالا ، مثل اسنپ  ، مثل اپلیکیشن آپ و .... در سال های اخیر برخی از صاحبان مشاغل دست به اقدام جالبی زدند و آن هم طراحی اپلیکیشن برای محصولات و خدماتشان بود . از جمله اپلیکیشن های خرید آنلاین و درخواست خودرو و… . کاربران برای استفاده از اپلیکیشن ها باید آنها را دانلود کنند . برای دانلود راه های مختلفی وجود دارد نرم افزارهایی وجود دارند را برای سیستم عامل های مختلف ایجاد شده اند تا از آنها اپلیکیشن های مورد نظر را بتوانند دانلود نمایند . مانند اپل استور AppStore که شرکت اپل برای کاربران سیستم عامل ios ارائه داده است و یا Google Play که شرکت گوگل برای کاربران سیستم عامل های اندروید نرم افزار ارائه می دهد . بسته به نوع سیستم عامل کاربران باید به این نرم افزارها برای دانلود اپلیکیشن خود مراجعه نمایند . البته دانلود برخی از برنامه ها رایگان نیست . همچنین امکان دارد گاهی این دو اپلیکیشن مذکور برای برخی از کشورها فیلتر شوند .

پدید آمدن اپلیکیشن ها باعث صرفه جویی در وقت شده است . به صورتی که بسیاری از برای خرید کردن از اپلیکیشن های فروشگاه های آنلاین استفاده می کنند و برای خرید محصولی به فروشگاه و مغازه رجوع نمی کنند . اپلیکیشن ها علاوه بر اینکه برای کاربران مفید است برای صاحبان مشاغل نیز سودآور بوده است .بطوری که در برخی از حوزه های کسب و کار اپلیکشن ها تبدیل به برند شده اند . از طریق اپلیکیشن ها صاحبان مشاغل می توانند ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشند . تا حدودی هزینه تبلیغات برای آنها کاهش می یابد . بطور کلی وقتی اپلیکیشنی روی دستگاهی نصب باشد به طور ناخوداگاه کاربر از آن بازدید می کند

 

 

معایب اپلیکیشن

تمامی اپلیکیشن ها برای کاربران و صاحبان مشاغل بی عیب نیستند . همانطور که گفته شد برای دانلود اپلیکیشن ها باید به نرم افزارهای مربوطه رجوع کرد که محبوب ترین آنها گوگل پلی و اپ استور است متاسفانه در سال های اخیر شاهد این بودیم که این نرم افزارها خدمات خود را برای کشور ایران فیلتر کردند و کاربران فقط با استفاده از فیلترشکن می توانستند اپلیکیشن دلخواه خود را دانلود نمایند این عیب هم برای کاربر و هم برای کارفرا مشکل ایجاد می کند با توجه به اینکه درج اپلیکیشن در این نرم افزارها رایگان نیست ، صاحبان مشاغل مجبور هستند مبلغی را در این باره پرداخت کنند و لازمه آن داشتن حساب بانکی در خارج از ایران است . همچنین نرم افزارهای داخلی که اپلیکیشن ارائه می دهند رایگان نیستند و کارفرما باید به طور دوره ای مبلغی را پردخت نماید تا اپلیکیشنش توسط کاربران دانلود گردد . از سوی دیگر برخی از اپلیکیشن ها رایگان نیستند به معنای دیگر کاربر برای دانلود آنها باید مبلغی را بدهد و این مورد نیز برای بسیاری از کاربران بصرفه نمی باشد . مورد دیگر حجم اشغالی این اپلیکیشن ها در فضای تلفن های هوشمند است . بسیاری از اپلیکیشن های موبایلی حجم بالایی دارند و کاربران بعد از مدتی مجبور می شوند که اپلیکیشن مورد نظر را از تلفن خود پاک نمایند. همانطور که گفتیم تعداد اپلیکیشن ها در حال افزایش می باشد به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به اپلیکیشن های مختلف اعتماد نکرده و کار خود را به شیوه ای دیگر انجام دهند ، بیشتر کاربران همین حالا از وب سایت دیجیکالا در موبایل خود استفاده میکنند اما درصدی هم عاشق اپلیکیشن هستند اما این را بدانید که پدر تمام این قضایا  طراحی یک وبسایت زیبا هست البته مقرون به صرفه که این کار ها به تیم با تجربه وندا سافت بسپارید. در بالا گفتیم که تلفن های هوشمن از سیستم عامل های مختلفی تشکیل شده اند نظیر اندروید و ios و به همین دلیل صاحبان مشاغل مجبور هستند برای همه سیستم عامل ها نسخه های مرتبط را ارائه دهند این کار هزینه زیادی دارد از یک سو هزینه ثبت آنها در در نرم افزارهای ارائه دهنده اپلیکیشن و سوی دیگر هزینه طراحی آنها است . مورد آخر بروزرسانی اپلیکیشن ها است در صورتی که تغییراتی در نرم افزارها ایجاد شود کاربران مجبور هستند که نرم افزار خود را بروزرسانی کنند .

سایت اولویت دارد یا نرم افزار ؟

با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که داشتن سایت اولویت بیشتری نسبت به اپلیکیشن دارد . این جمله به این معنا نیست که یکی از آنها کافی است بعبارتی دیگر برای شروع کار بهتر است ابتدا یک سایت برای کسب و کار خود داشته باشید سپس بعد از شناخته شدن برای محصولات و خدمات خود اپلیکیشن طراحی نمایید . بسیاری از افراد برای آنکه بدنبال خدمات یا محصولاتی باشند در موتور های جست و جو به دنبال هدف خود می باشند پس در اینجا داشتن سایت می تواند بسیار مفید و حیاتی است در صورتی که بر سایت خود سئو انجام داده باشید و در صفحه نخست گوگل باشد بدون شک کاربر به سایت شما رجوع خواهد کرد . اما اگر فقط برای خود اپلیکیشن داشته باشید بسیاری از کاربران از وجود آن بی اطلاع خواهند بود مگر اینکه تبلیغات گسترده انجام دهید که لازمه آن داشتن سرمایه زیاد است . پس تا اینجا دریافتیم که داشتن سایت می تواند نوعی تبلیغ برای اپلیکیشن شما باشد . مورد بعدی این می باشد که بسیاری از افراد به اپلیکیشن ها اعتماد ندارد چون در مرجع خاصی ثبت نشده اند اما اگر سایت شما در جایگاه مناسب و صفحه اول گوگل باشد اطمینان آنها بیشتر خواهد بود . بروزرسانی سایت ها و درج مطالب جدید در سایت ها بدون دغدغه انجام میگیرد اما در بروز رسانی نرم افزارها یا تصحیح یک اشتباه شما مجبور هستید که به کاربر خود اعلام نمایید تا اپلیکیشن را بروزرسانی نماید که بسیاری از کاربران این کار را انجام نمی دهند .

در کل نظر ما این هست ابتدا سایت خود را داشته باشید بعد اقدام به طراحی اپلیکیشن کنید.

پس برای طراحی سایت و اپلیکیشن خود میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .