وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

معرفی برترین وب سایت های مسابقات برنامه نویسی جهان
-

همیشه ما از اینکه بتونیم بهترین باشیم لذت میبریم و علاقه داریم به اینکه جز نفرات اول باشیم .

اصلا ما برنامه نویسان ایرانی دوست داریم که به بهترین نحو از ما یاد کنند .

دنبال یک جایی هستیم ما رو محک بزنند .

حالا بریم به ادامه پست و چند تا از محفل های جالب برنامه نویسی رو از اهواز تا تهران و آمریکا با هم بررسی کنیم .

شما اگر دوست دارید که یک برنامه نویس خوب بشید و دنبال چالش هم هستید بهترین کار شرکت در مسابقات برنامه نویسی هست که خودی نشاند دهید.

مسابقات برنامه نویسی چه در زمینه طراحی سایت ، طراحی وب ، برنامه نویسی موبایل و ... همه یک هدف را دنبال میکنند این هست که شما میتوانید به باقی دیگران نشان دهید که یک سر و گردن در کد نویسی و برنامه نویسی از بقیشه شما سر تر هستم و صد درصد شرکت های بزرگ دنیا هم دنبال این چنین افرادی هستند .

خوب حالا بریم که داشته باشیم چند تا از وب سایت های مسابقات آنلاین برنامه نویسی را با هم تجزیه و تحلیل کنیم .

1 - Top Coder

یکی از بهترین مسابقات برنامه نویسی آنلاین است. لزومی ندارد که شما حضورا در این مسابقات شرکت کنید میتوانید به صورت کاملا آنلاین در این مسابقات خود را به چالش بکشید.

بیشتر داور های این مسابقات از شرکت های مطرح دنیا هستند. این مسابقات به حالت سرعتی برای حل مساله شما را به چالش میکشند .

در 4 بخش کلی این مسابقات انجام میشوند : UX/UX/CX  که در بخش Development به چالش رفع باگ ، و بررسی کیفیت انجام میگردد

2- International Collegiate Programming Contest (ICPC)

این مسابقات به صورت تیم های 3 نفره برگذار میگردد . در این مسابقات تیم ها 5 ساعت زمان دارند که 10 مساله مربوط به برنامه نویسی را حل کنند . اما برای شرکت در این مسابقات باید به زبان های java ،Kotlin ، C، CPP،Pyton  تسلط کافی را داشته باشید. مسابقات در 6 قاره برگذار میشوند و جوایز شگفت انگیزی دارد .

2 -CodChef  

این مسابقات تقریبا ماهانه یک چالش برای شرکت کنندگان در نظر میگیرد ، در این مسابقات 55 زبان برنامه نویسی پشتیبانی میشود . با حل هر مساله امتیازی از سایت دریافت خواهید کرد و به مرحله بعد راه پیدا خواهید کرد. جوایز این مسابقات تقریبان بین 700 الی 2000 دلار در نظر گرفته میشود.

3 - Geek Coding Challenge  

این مسابقات در 3 روز برگذار میشود که در وبسایت Geekforgeeks  که یکی از وب سایت های معروف برنامه نویسی هست که به صورت آنلاین برایش ما یک پلتفرم آماده کرده که در آن خود را محک میزنید. زبان های برنامه نویسی در این مسابقات python ، Java ، CPP  هستند. ثبت نام در این مسابقه کاملا راهگان هست اما جایزه های خیلی جالبی به برندگان مسابقات داده میشود.

4 - مسابقات Facebook hacker cup  

همانطور که از اسمش پیداست مربوط ب کمپانی فیس بوک هست که یک مسابقه بین المللی هست که از سایت 2011 با هدف شناسایی افراد برای کار در فیس بوک پایه گذاری شده است.این مسابقه از سوالات الگوریتم برنامه نویسی طراحی شده است که با حل این الگوریتم ها شما میتوانید در کمپانی فیس بوک استخدام شوید .

6 - مسابقات برنامه نویسی ACM

مسابقات برنامه نویسی ACM  توسط کمپانی بزرگ IBM  طراحی شده است و این رقابت ها اولین بار در سال 1977 استارت خود را زده است. در این مسابقات شما میتوانید با گروه های 3 نفره خود وارد چالش شوید. هر تیم تقریبا باید به 8 سوال برنامه نوسی پاسخ دهد . مسایل به زبان های خوانواده C  طراحی شده است و این مسابقه کمی مشکل و بسیار چالش برانگیز و بسیار معتبر است.

7 - مسابقات IEEEXTREME  

این مسابقات توسط موسسه بین المللی IEEE  طراحی شده است . شما در این مسابقه میتوانید همراه با گروه های 2 الی 3 نفره حضور پیدا کنید . مدت زمان این مسابقه 24 ساعت است و به صورت کاملا آنلاین طراحی شده است.سوالات این مسابقات به زبان های C  و C++   یا جاوا هست .شما با برنده شدن در این مسابقات میتوانید هم اعتبار بالایی دریافت کنید هم هزینه کنفران IEEE  برای شما کاملا رایگان هست .سیستم امتیاز دهی سرعت و بهترین راه حل برنامه نویسی هست.

8 - مسابقات برنامه نویسی  Internet Problem Solving Contest  

این مسابقه باز هم تیمی هست . شما میتوانید در قالب تیم های 3 نفره به رقابت بپردازید.

سیستم امتیاز دهی به این صورت هست که  با پاسخ به مسایل ساده 1 امتیاز به شما داده میشود و مسایل سخت 2 امتیاز کسب میکنید.

هر پاسخ اشتباه برای شما امتیاز منفی در بر میگیرد.

شما محدودیتی برای زبان برنامه نویسی در حل مسایل ندارید

 

9 - مسابقه برنامه نویسی گوگل

Google Code jam  یک مسابقه برنامه نویسی بین المللی هست که هر ساله گوگل آن را برگذار میکد. جوایز این مسابقات تقریبا بالغ بر 80 هزار دلار آمریکا هست .

این مسابقات کاملا حضوری هست که در ساختمان اصلی گوگل شرکت کنندگان خود را به چالش میکشند کمی این مساقبه مشکل هست .

10 - مسابقه برنامه نویسی Code wars  شرکت HP  :

این مسابقات ابتدا در سال 1999 طراحی شد . شرکت کنندگان در این مسابقه در محیطی از طیف های گسترده پذیرایی روبرو میشوند . از جمله موسیقی ، پذیرایی با پیتزا ، قهوه و ...

محیط برنامه نویسی برای شرکت کنندگان در شرکت HP  بسیار هیجان انگیز هست .

بعد از برنده شدن در این مسابقه شما میتوانید در شرکت HP  با اولویت بالا فرم استخدامی پر کنید.

 

 

و اما مسابقات برنامه نویسی در ایران :

1 - مسابقات برنامه نویسی کدکاپ :

یک مسابقه برنامه نویسی هست که تقریبا هر ساله برگذار میشود . بعد از برنده شدن در این مسابقه در شرکت های مهم ایران در زمینه IT   استخدام میشوید. بیشتر سوالات این مسابقات در زمینه الگوریتم ها هستند .

2 - مسابقه برنامه نویسی بیان :

یک مسابقه برنامه نویسی باز هم مثل کدکاپ که به صورت سالیانه برگذار میشود البته جنبه بین المللی هم دارد.

انتخاب زبان برنامه نویسی جهت شرکت در این مسابقات کاملا رایگان هست . اولین دوره این مسابقات در سال 1390 برگذار شد که با استقبال بسیار زیادی روبرو شد.

این مسابقات کاملا به صورت انفرادی برگزار میشود.

 

سعی تیم وندا سافت بر این بودکه بهترین مسابقات برنامه نویسی را به شما معرفی کند ، نظر ما این هست از مسابقات برنامه نویسی آنلاین در خارج شروع کنید و خود را به چالش بکشید و در آینده در مسابقات حضوری شرکت کنید . شما با شرکت در این مسابقات قدرت حل مساله ، کار تیمی و خیلی از مهارت هایی که مربوط به برنامه نویسی و حل مسایل الگوریتمی هست را نیز به دست می آورید.

 

اگر تجربه ای در این موارد دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.