وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

آیفون 12، سر سخت ، گران
-

قیمت آیفون 12 در ایران و اهواز  و جهان

چرا میگیم اهواز ؟!؟!؟!؟ چون همیشه در اهواز یک گوشی جدید که وارد میشود همیشه روزهای اول از خود تهران هم قیمتش بالاتر است !!!!!

هنوز که قیمت دقیق آن مشخص نشده است اما پیش بینی هایی داریم در این زمینه : 

  • آیفون 12 پرو مکس: حدود 1099 دلار معادل حدودا 22 میلیون تومان بدون رجیستری و .....
  • آیفون 12 پرو: حدود 999 دلار معادل 20 میلیون تومان باز هم بدون رجیستری 
  • آیفون 12 مدل 6.1 اینچ: حدود 749 دلار
  • آیفون 12 مدل 5.4 اینچ: 649 دلار

مشخصات کلی آیفون 12

 
 

برخی ویژگی ها و قابلیت های احتمالی آیفون 12  به صورت زیر است(البته باز هم عرض کنم که دقیق نیست این مطلب باید منتظر کنفرانس اصلی اپل باشیم )

  • اندازه: 5.4 و 6.1 و 6.7 اینچ برای صفحه نمایش
  • دوربین سه بعدی لنز سه گانه با لیزر
  • نمایشگر OLED در همه مدل ها
  • اتصال 5G که انشالله اقای جهرمی گفته اند که 2 هفته دیگر ما هم 5g ای میشویم البته ایرانی ها نمیگیرند ( به قول معتادا نمیگیرند )
  • طراحی جدید ( اخه این امکان هست ؟ طراجی جدید ؟)
  • تراشه A14( واقعا فوق العاده است )

تاریخ رونمایی آیفون 12 مثل همیشه .....است 

زمزمه ها حاکی از آن است کمپانی اپل مدل های آیفون 12 و 12 پرو (مدل های آزمایشی) خود را در ماه سپتامبر سال 2020 رونمایی کند.(یعنی تقریبا شهریور ماه 99 )

 

به نظر می رسد قیمت آیفون 12 با توجه به کیفیت و رده آن بین 700 دلار  تا بیش از 1000 دلار خواهد بود، واقعا قیمتش خیلی بالاست ....

نام گذاری آیفون 12

 فکر میکنیم که اپل از همان روش نام گذاری قبلی برای گوشی های خود استفاده کند که در این صورت نام این گوشی احتمالا آیفون 12 و 12 پرو خواهد بود.

ناگفته نماند اپل گاهی در نام گذاری محصولاتش روال عادی خود را به هم می زند که نمونه بارز آن را در سال 2017 شاهد بودیم، این شرکت پس از عرضه آیفون 8 و آیفون X در سال 2017، در سال 2018 از آیفون 9 چشم پوشی کرد و الگوی نام گذاری گیج کننده ای در پیش گرفت.

آیفون های سال 2018 با نام های آیفون XR و XS و XS مکس عرضه شدند در حالی که این کمپانی سال 2019 از آیفون 11 و 11 پرو و پس از آن 11 پرو مکس خود رونمایی کرد، همیشه اپل متمایز بوده است .

به نظر می رسد اپل به روال قبلی خود در نام گذاری آیفون بازگشته است و با توجه به تغییرات و آپدیت های بزرگی که در آیفون 2020 انتظار داریم شاهد باشیم بعید است اپل از نام تکراری با پسوند 11 S برای این سری گوشی های هوشمند خود استفاده کند.

بنابراین احتمال می رود مدل رده پایین تر آیفون 2020 که جانشین آیفون 11 خواهد شد با نام آیفون 12 و مدل های گران تر یا رده بالاتر آن با نام های آیفون های 12 پرو و 12 پرو مکس عرضه خواهند شد.

 
 

اندازه آیفون 12

طبق صحبت برخی از کارشناسان و خبرنگاران  آیفون امسال ،یک مدل 5.4 اینچ، دو مدل 6.1 اینچ و یک مدل 6.7 اینچ عرضه خواهند شد(البته من که عاشق 6.7 اینچ اپل هستم واقعا خوش دست ترین هست !!!!)

 

به نظر می رسد یکی از مدل های 6.1 اینچ و همچنین مدل 6.7 اینچ، آیفون های رده بالا، با کیفیت و گران قیمت تر آیفون 2020 هستند در حالی که یک مدل 6.1 اینچ و آیفون 5.4 اینچ از مدل های رده پایین، کم کیفیت و ارزان تر هستند که جانشین آیفون 11 محسوب می شوند.

البته این نکته را هم بگم که در مدل های رده گران تر دوربین بسیار پیشرفته ای دارد !!!!

دیزاین اپل 12

طبق صحبت های گفته شده  اپل طراحی خود را شبیه ایفون 4 کرده است ، قاب استیل ضد زنگ که برخلاف گوشی های فعلی لبه های چهار گوش دارد نه گرد و خمیده و مثل سابق از شیشه جلو و عقب برای بدنه دیوایس بهره می برد.

با این تفاسیری که از دیزاین صحبت میکنند من همین الان مایل به پیشخرید این گوشی هستم !!!! البته یکم پیش کمپانی اپل تخفیف میگیرم 1000 دلار که نه اما 200 دلار دارم بدم ....

شاید باوران نشورد اما ایفون 12 از ایفون نسل قبل که خیلی نازک بود باز هم نازکتر هست !!!!!

صحبت ها  حاکی از آن است ارتفاع آیفون 5.4 اینچ بین ارتفاع آیفون SE و آیفون 8 است.پ

رنگ آیفون 12 (عاشق این قسمت هستم )

شاید باورتان نشود اما ایفون جدید یک رنگ سرمه ای دارد و یک رنگ تقریبا مایل به آبی ! وای یک لحظه تصور کنید! آبی ، سرمه ای در آیفون 12 !

اصلا آدم را دیوانه میکند !

صفحه نمایش آیفون 12

باز هم سیاست اپل این است که شاید دوباره بخواهد به دو رده آیفون گران قیمت و ارزان قیمت شکل و سو دهد اما مطمینا نمایشگر های جدید خود را OLED قرار میدهد و بزودی با LCD ها خداحافظی میکند !

استفاده از OLED در این سری از گوشی ها طراحی آن ها را بسیار معطف تر خواهد کرد. در حال حاضر اپل مشغول تست نمایشگرهای OLED شرکت چینی BOE Display می باشد که سابقه ساخت LCD های IPADو MacBook های اپل را نیز در فعالیت خود دارد.

با این حال اپل از نمایشگرهای OLED سامسونگ در آیفون های اخیر OLED خود استفاده کرده و انتظار می رود به همین روند خود ادامه دهد.

 

 

 

 

یک فناوری جدید در آیفون 

 پیش بینی می شود در آیفون های جدید به نام ایفون 12 از فناوری Y-OCTA کمپانی سامسونگ استفاده شود که امکان می دهد تا مدار صفحه تاچ بدون نیاز به یک لایه جداگانه مستقیما روی پنل OLED سوار شود که در این صورت صفحه نمایش  خیلی نازک تر شده و هزینه های تولید کاهش می یابد، اگرچه نمی توان با اطمینان گفت این مسئله به طراحی یک بدنه نازک تر نیز بیانجامد، باید باز هم صبر کرد !!!!

آیفون های آینده می توانند از فناوری نمایش LTPO کم مصرف اپل واچ استفاده کنند که ساختار آن نسبت به LTPS یا پلی سیلیکون با دمای پایین – که در حال حاضر توسط کمپانی اپل استفاده می شود – تا 15 درصد انرژی کمتر مصرف می کند. هنوز مشخص نیست اپل واقعا برای آیفون 12 یا آیفون های بعدی خود از این فناوری استفاده کند یا خیر.

سرعت رفرش آیفون 12 ، 60 هرتر  یا 120 هرتز خواهد بود و به احتمال زیاد حالت پروموشن که در آیپد پرو هست در این گوشی های جدید نیز بکار میرود .

تراشه A14

برخی منابع معتقدند اپل از تراشه های 5 نانو متری کمپانی TSMC در آیفون های 2020 خود استفاده می کند. با فرایند 5 نانومتری می توان تراشه های کوچک تر، سریع تر و کاراتر از نظر باتری تولید کرد و احتمالا اپل به زودی از آن بهره خواهد برد.

 

 

 

رم آیفون 12

تحلیل گران انتظار دارند آیفون 6.7 اینچ با رم 6 گیگ، آیفون 6.1 اینچ با رم 6 و 4 گیگ و آیفون 5.4 با رم 4 گیگ ارائه شوند.

باتری آیفون 12

آیفون 12 ممکن است از نظر ظرفیت باتری مزیت های اندکی به همراه داشته باشد، اپل در حال حاضر روی یک نوع ماژول محافظتی باتری کار می کند که 50 درصد کوچک تر و نازک تر از آیفون های قبلی می باشد.

دوربین های عقب

اپل در سال 2019 و در آیفون های 11 پرو و 11 پرو مکس با استفاده از تنظیمات دوربین سه گانه توانست تغییرات عظیمی در دوربین عقب آیفون ایجاد کند و انتظار می رود در آیفون 2020 پیشرفت های بیشتری در راه باشد.

پیش بینی می شود اپل یک دوربین عقب سه بعدی مدت پرواز (ToF) دارای لیزر به آیفون 12 پرو اضافه کند و این آیفون با چهار لنز دوربین عقب عرضه شود. قابلیت ToF امکان اسکن دقیق تر از محیط و اشیای پیرامون را ممکن کرده و کیفیت تصاویر را افزایش می دهد.

گفته شده این دوربین قادر است نواحی با فاصله 4.5 متری از دستگاه را اسکن کند، دوربین جلوی TrueDepth آیفون 12 نیز از تکنولوژی مشابه سه بعدی بهره برده اما از آن جا که به جای لیزر از مادون قرمز استفاده می کند فقط تا فواصل 25 تا 50 سانتی متری عمل می کند.

ناگفته نماند ممکن است قابلیت های جدید دوربین عقب تنها برای آیفون های رده بالاتر اپل در نظر گرفته شود و آیفون های رده پایین تر از آن محروم باشند.

همچنین پیش بینی شده آیفون های رده بالای 6.1 و 6.7 از دوربین های لنز سه گانه و آیفون های رده پایین تر 5.4 و یک مدل 6.1 اینچ از دوربین های لنز دو گانه بهره خواهند برد.

اتصال 5G به لطفا 5G در ایران !!!!

احتمالا اپل در سال 2020 با استفاده از تکنولوژی 5G کوالکام در آیفون های جدید، تراشه های مودم کوالکام را جایگزین تراشه های اینتل کند. ناگفته نماند کوالکام و اپل که تا پیش از این با هم مشکل حقوقی داشتند سال 2019 به اختلافات خود پایان دادند.

به گفته یک تحلیل گر در دنیای گوشی های هوشمند تمام آیفون های 2020 از فناوری 5G استفاده خواهند کرد و هر چهار مدل دارای تراشه مودم کوالکام X55 5G خواهند بود.

تراشه X55 سرعت دانلود حداکثر 7 گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 3 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی خواهد کرد، اگرچه این اعداد تئوری هستند و سرعت واقعی به شبکه حامل بستگی دارد.

 

 

و حال باید منتظر آیفون جدید باشیم ببینیم ایفون 12 چه میشود !!!!