وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

عینک مناسب برای برنامه نویسان سایت
-

به طور معمول یک برنامه نویس در روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت پشت کامپیوتر میشینه و در تمام این مدت چشمان درگیر صفحه نمایش میباشند که آسیبهای را به همراه دارد. برای اینکه آسیب ها کاهش پیدا کنند راه های مختلفی وجود دارند که موارد از آنها مانند استفاده از صفحه نمایش مناسب ، تمرینات ورزشی و استفاده از عینک میباشند.

قبل از ورود به بحث اصلی یک مورد مهم را بیان میکنم .در طول روز از قانون ۲۰/۲۰/۲۰ استفاده کنید . هر ۲۰ دقیقه سعی کنید به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه به فاصله دور ، سپس به همین اندازه به فاصله نزدیک نگاه کنید. در این حین سعی کنید تعداد چشمک ها را نیز افزایش دهید. این عمل را ۱۰ مرتبه تکرار کنید تا هم خستگی چشم رفع شود و همچنین از خشکی چشم جلوگیری کنید.

خوب وارد بحث اصلی که همون عینک محافظ مخصوص برنامه نویسان و گیمر ها هست میشم. برند های مختلف با قیمت های مختلفی وجود دارند و انتخاب یک عینک مناسب واقعا میتونه کار سختی باشه.

مهمترین مسئله ما این میباشد که یک عینک مناسب باید چه مواردی را شامل بشه ؟

با توجه به تحقیقاتی که کردم سعی میکنم مهمترین موارد را در اینجا بیان کنم تا بتوانید پاسخ این سوال را بیابید.

 

نور آبی ، UV و نور های مضر

یکی از مهمترین موارد که شما باید بهش توجه کنید این هست که عینک مورد نظر تمام نور های مضر مخصوصا نور آبی را فیلتر کند. خیلی از برنامه نویسان و کسانی که مدت زیادی پشت صفحه نمایش هستند علاوه بر پیری چشم و ضعف چشم از اختلال در خواب رنج می برند که یکی از دلایل مهم آن همین نور های مضر هستند.

 

Anti-reflective

یکی از موارد مهم دیگه ای که باید بهش اهمیت بدید این مورد هست چون شما در حال مشاهده یک صفحه (معمولا براق نه مات) هستید و در صورت انعکاس میتونه چشم را خیلی اذیت کنه پس حتما دقت کنید خاصیت ضد انعکاس داشته باشد.

 

لنز های با کیفیت و لولا چند لایه

شما قراره از این عینک برای کارتون به مدت زیادی استفاده کنید پس باید لنزی خریداری کنید که کیفیت بالایی داشته باشه تا چشم شما اذیت نشه (رزولوشن مناسب) همچنین در صورت ضربه خوردن و گرم و سرد شدن مشکلی زیادی براش ایجاد نشه.

 

وزن مناسب

اگر عینک شما کمی سنگین باشه بعد از مدتی استفاده احساس ناخوشایندی روی بینیتون احساس میکنید و همچنین رد عینک بر روی بینیتون میوفته که شکل جالبی نداره. عینکی باید توزیع وزن مناسبی داشته باشه تا نقاط فشار ازبین بره و این مشکل حل بشه.

 

جنس عینک

با توجه به تحقیقاتی که داشتم بهترین جنس هم از نظر پایداری و دوام طولانی مدت پلیمر میباشد.

 

پوشش مناسب لنز

حتما عینکی خریداری کنید که پوشش لنز داشته باشد تا در بلند مدت از خراش جلوگیری کند.

مهمترین مواردی که شما باید در خرید یک عینک رعایت کنید بیان شد حالا باید به این نکته توجه کنید که هر برندی این موارد را به صورت کامل پیاده سازی نمیکنه.

بهترین برند هایی که در تجربه ثابت شده هستند عینک های برند های gunnar و noscope میباشد.

جدیدا خیلی از دوستان عینک های برند شیائومی رو پیشنهاد میکنن باید بگم از لحاظ کیفیتی خیلی تفاوت داشته و قابل قیاس نیستن.

در رابطه با قیمت این عینک ها هم باید بگم در حال حاضر ( شهریور ۹۷) این عینک ها قیمتی بین ۴۰ تا ۱۲۰ دلار دارن در ایران هم میتونید با مبلغ ۷۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان آن را تهیه کنید.

متاسفانه بخاطر عدم اطلاع و همچنین هزینه بالا در نتیجه درخواست کم ، این عینک ها در ایران موجود نیست ولی میتونید از طریق واسط ها این عینک ها را از آمازون خریداری کنید.