وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

حقایق برنامه نویسی که از دید شما پنهان هست!
-

 

همه افراد به علم برنامه نویسی ، طراحی سایت علاقه دارند ، خیلی ها بر این باورند که شاید کار بسیار ساده ای است چون نرم افزار همه کار ها را انجام میدهد.

خیلی ها از ما میپرسند که طراحی سایت رو میشه در 1 هفته یاد گرفت یا در 1 ماه ؟!؟!؟!؟!

سوالی بسیار خنده دار است 

بریم که داشته باشیم در مورد حقایق برنامه نویسی....

کامپیوتر و نرم افزار ها اگر زبان داشتن و میشد با آنها صحبت کرد خیلی کار ما ساده تر میشد اما واقعا کامپیوتر یعنی صفر و یک یا این عمل انجام میشود یا انجام نمیشود مشکلات با خودتان !!!!

واقعا برنامه نویسی یکی از سخت ترین شغل های دنیا هست البته شاخه های مختلفی دارد اعم از طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن ، طراحی اپلیکیشن IOS  ، طراحی اپلیکیشن های تحت ویندوز و ....

تصمیم گرفتیم که لیستی تهیه کنیم از حقایق برنامه نویسی یکم به پایین تر بروید و ادامه را با ما همراه باشید البته اگر برنامه نویس هستید و یا طراح سایت هستید لطفا یک فنجان قهوه میل کنید شاید یکم اعصاب شما خورد شود 

 

 

۱.شما حتما یک کدنویس آماتور هستید

این بزرگ ترین تصور غلط است. بعضی از مردم از داشتن این کار شرمسار هستند و می ترسند به عنوان یک کدنویس آماتور برچسب زده شوند.
واقعیت این است که،مانند خیلی از شغل های دیگر تنوع زیادی از مردم در هر کاری وجود دارد.پس اگر آماتور هستید اگر حرفه ای و یا  هر چه دیگر هستید یک برنامه نویس هستید در ابتدا و در آینده در حال پیشرفت هستید هیچ برنامه نویسی نمیتواند بگوید بنده حرفه ای هستم !

۲. برای برنامه نویسی بایدشما باید یک ریاضیدان با استعداد باشید

 

 

این مورد را زیاد قبول ندارم اما خیلی ها بر این باورند که برنامه نویسی با ریاضی رابطه مستقیم دارد همین طور است اما یکم بیشتر دقت کنید آیا ریاضیات پیشرفته نیاز هست ؟ جواب بنده خیر است اما تا حدودی باید ریاضیات بلد باشید.

با تمام اینها ،هدف برنامه نویسی نوشتن کد است،نه حل کردن مسعله های ریاضی.

یک مثال جالب برای شما میزنم ایا همه کسانی که در ریاضیات خبره هستند میتوانند یک برنامه نویس سایت یا کلا یک برنامه نویس شوند ؟ ؟ خیر دقیقا با اطمینان جواب خیر است 

همه برنامه نویسان باید قادر به حل مسایل پیچیده باشند  اما در عصر جدید کتابخانه های برنامه نویسی زیادی امده است که شما را کمک کند 

پس نگران نباشید.

۳.شما نیاز به سطح هوشی منسا کالیبر (mensa-caliber) دارید.(بالاترین سطح هوشی در جهان)

اگر این حقیقت داشت هر برنامه نویسی باید یک عضو از این گروه باشد.درحالی که اینطور نیست.یادگیری کد نویسی می تواند شبیه یادگیری نواختن گیتار باشد.

 در برنامه نویسی نیاز دارید خلاق باشید و به دنبال راه حل برای مسئله ها بگردید.چیزی که هرکسی در بهره هوشی خود دارد. زبان برنامه نویسی همانطور که اسمش نشان می دهد،زبان هستند و این بدین معناست که اگر شما توانستید زبان خودتان یا زبان خارجه را یاد بگیرید همینطور هم می توانید کدنویسی را یادبپیرید.زبان هایی مثل جاوا ،c،c++ و پایپتون توسط آدم فضایی ها از یک سفینه دیگر درست نشده اند بلکه افراد معمولی آن را ساختند.

 

 

۴.می توان زبانی را بعنوان بهترین زبان برنامه نویسی انتخاب کرد

هیچ زبان برنامه نویسی بهترین نیست ، بستگی به سلیقه و میزان کاربرد شما دارد که تا چه حد به کدام زبان برنامه نویسی نیاز دارید و نیاز شما را برطرف میکند ، پس زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت PHP/ASP.net  و .... 

برای ساخت اپلیکیشن های موبایل : JAVA, Swift  و....

برای هر کاری یک زبان برنامه نویسی ساخته شده است پس مسیر خود را در ابتدا معین کنید.

۵.برنامه نویسی را فقط باید در دانشگاه آموخت

اگر نظر بنده را بپرسید میگویم اصلا برای آموختن زبان برنامه نویسی به دانشگاه نروید !!!

بله دقیقا آن 4 سال که در دانشگاه آزاد یا دانشگاه سرارسری میخواهید برنامه نویسی یاد بگیرید واقعا هیچی یاد نمیگیرید.  پس بهتر است که یا دوره های مختلف را انتخاب کنید ، یا پکیج های آموزش برنامه نویسی ، طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن و .... را انتخاب کنید.

یا در یک شرکت به عنوان کار آموز مشغول به کار شوید 

پس برنامه نویسی نیاز به دانشگاه ندارد .

 

۶.برنامه نویسی شغل خانم ها نیست

اینجا وارد بحث فمینیسم می شویم،ولی ادعای اساسی وجود ندارد که بگوید زن ها نمیتوانند مانند مرد ها برنامه نویس شوند.برای مثال اولین برنامه نویس در جهان یک زن بوده است.ماریسا مایر،مدیر ارشد یاهو! از اولین برنامه نویس های استخدام شده توسط گوگل بود.همچنین پرس هوپر کسی که نه تنها بعنوان یک برنامه نویس شهرت دارد،بلکه بعنوان شخصی که دوره "bug " و مفهوم آن را به آن صورت که امروزه می دانیم،مطرح کرده است،می شناسیم.

۷.شما برای یادگیری کدنویسی بسیار جوان هستید.

همیشه بدانید زود یادگرفتن خیلی بهتر است اما برنامه نویسانی وجود دارند که 60 سال سن دارند و بسیار خبره هستند اما اصلا به این منظور نیست که برنامه نویسی شغل جوانان رده سنی 18 تا 25 سال هست خیر برای شروع هر کاری دیر نیست فقط اقدام کنید و از این راه کسب در آمد کنید.

۸.شما برای یادگیری کد نویسی پیر هستید.

عجب سخنی !!!  شما وقتی در سن کم شروع به برنامه نویسی میکنید باید تا آخر عمر این شغل را شغل نهایی خود بدانید چون برنامه نویسی کلا یک شغل پویا هست همیشه در حال تغییر و شما هم باید در این مسیر قدم بردارید پس برنامه نویسی اصلا سن و سال نمیشناسد . 

۹.هزاران خط برای کد نویسی بسیار زیاد است.

اگر شما به برنامه نویسی علاقه مندید یا قصد شروع این کار را دارید،نگاه انداختن به کدهای منبع که۱۰۰۰۰ خط دارند بشدت ترسناک بنظر می رسد یا کاملا غیر ممکن است.ولی خوشبختانه اینطور نیست.

اگر نگاه دقیق تری به همه ی کد ها بیاندازید متوجه می شوید بخش هایی تکراری هستند و کدنویس قسمتی از کدهارا بارها در جاهای مختلف استفاده کرده است.بنابراین هزار خط کد مختلف نیست.

همیشه بدانید ترکیب هزاران آجر و مصالح یک ساختمان را میسازد!!!!

۱۰.سال ها طول می کشد تا یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید.

یاد گرفتن یک زبان برنامه نویسی زمان و تلاش زیادی می برد و پروسه یادگیری هرگر تمام نمی شود.ولی برای فهمیدن و استفاده از دستورات وتوابع یک زبان خاص نیاز به زمان خیلی زیاد(مثلا سال ها) ندارید.چون همه دستورات ،در بیشتر قسمت ها، به زبان انگلیسی هستند.

کار بعدی که باید انجام دهید، یاد گرفتن گرامر است.این کار بیشتر شبیه یادگرفتن قوانین یک زبان خارجه است.این کار از یادگیری دستورات و توابع زمان بیشتری می برد.مخصوصا اگر برنامه نویسی را با یک زبان سطح پایین اسمبلی انجام می دهید و با رجیستر سروکار داریدولی دوباره یادآور می شویم این غیرممکن نیست!به محض اینکه بر گرامر مسلط شوید آماده اید.البته به این معنا نیست که کار تمام شده است ولی می توانید خودتان کدهایی بنویسید و برنامه ای را توسعه دهید.

۱۱.سال ها طول می کشد تا بتوانید به درآمد یک برنامه نویس برسید.

اصلا این طور نیست برنامه نویسی به این صورت نیست که سال ها طول بکشد ، شما اگر تلاش زیادی انجام دهید در مدت کم میتوانید یک برنامه نویس سایت ، یک برنامه نویس اندروید و .... شوید به همین راحتی و تلاش تلاش تلاش این مهم است . شغل سختی را انتخاب کردید اما لذت بخش هست و صد در صد به خاطر همین سختی هم درآمد خوبی هم میتوانی کسب کنید.

حتی در همین بازار کرونا شما میتوانید درآمد بسیار بالایی کسب کنید و این شغل را شغل اول خود انتخاب کنید فقط کافیست مسیر خود را انتخاب کنید و در آن مسیر قدم بردارید.

 

۱۲.ساعات زیادی طول می کشد.

 

 

همیشه تایم زیاد گذاشتن در یک مسیر صد درصد درآمد بالایی برای شما دارد پس شما این مورد را بدانید تلاش زیاد شما صد در صد درآمد بالایی دارد .

برنامه نویسی تایم نمیشناسد فقط باید حوصله و تلاش زیاد داشته باشید.

 

خوب تشکر که تا پایان مطلب با تیم آموزشی وندا همراه بودید . 

اگر سوالی داشتید میتوانید با واحد آموزشی شرکت وندا در ارتباط باشید.

 

ایام بکام باشد....