وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

بازار کار برنامه نویسی اندروید چگونه هست ؟
-

بر اساس آنالیزی  که در نمودار استفاده انسان های دنیا از گوشی های هوشمند بر پایه اندروید ، بیش از 90 درصد مردم دنیا از سیستم عامل عالی و دوست داشتنی  اندروید استفاده می کنند آمار دلچسبی است !!!

برای کسانی که میخواهند در این مسیر پول و شهرت بدست بیاورند چند مورد را مورد بررسی انجام دادیم مواردی مثل فریلنسری ، مدل کارمندی ، مدل استارت آپی .

در پایان این مقاله به یک جمع بندی میرسیم که شما هم به راحتی بتوانید مسیر خود را تعیین کنید البته این مسیر کاملا سلیقه ای هست و با توجه به سلیقه درآمد شما کم یا زیاد میشود.

 

1- مدل کارمندی 
در این روش شما یک کارمند شرکت برنامه نویسی هستید مثل کارمند شرکت وندا در اهواز در بخش اندروید ، صبح ساعت 8 صبح سر کار هستید انگشت میزنید تا ساعت 4 عصر شاید بیشتر باید کار کنید حقوق بین 7 الی 9 تومان در بخش متوسط میتوانید دریافت کنید اما برنامه نویسان حرفه ای تر میتوانند تا ماهی 20 الی 30 میلیون تومان دریافت کنند البته این مدل برنامه نویسان اندروید باید قابلیت های بالایی داشته باشند . حال اگر به حقوق متوسط قانع  هستید و بیمه تامین اجتماعی هم برای شما خیلی مهم هست این مدل کار کردن به کار شما می آید.

  •  
  • Employee

بر اساس تخصص و شهر و میتوانید گزینه مناسب برای استخدام شدن در شرکت برنامه نویسی در سمت اندروید پیدا کنید . برنامه نویسان اندروید معمولا در شهر تهران حقوق دریافتی بالایی دارند و همینطور کارشان هم نیز سخت تر است ، پس در این خصوص باید به تمام آیتم هایی که خدمتتان عرض کردیم دقت کنید.

 

توجه: اگر به دنبال بیمه و مزایا هستید و می خواهید حتما سر ماه حقوق ثابتی داشته باشید پیشنهاد میکنم به سمت کارمندی برید.اصلا جای نگرانی برای شغل در این بخش وجود ندارد چون صد در صد کار پیدا می کنید. البته بگم باید واقعا کارتون خوب باشد و توانایی برنامه نویسی بالایی و اخلاق خوبی  داشته باشید(به بچه های شرکت وندا سافت در شعبه اهواز بر نخورد)

2- مدل آزادکاری یا فریلنسری یا راحت تر رییس خودت هستی
این روش هم پولش خوب هست هم خوابش خوب هست هم جاش راحت هست کمی البته شوخ طبعی بنده را بپذیرید !!!

این روش به دلیل اینکه با مشتری سر و کله میزنید کمی ممکن هست شما را اذیت کند اما پول خوبی میتوانید در بیاورید به راحتی هر ساعتی خواستید کار کنید هر ساعتی خواستید بخوابید هر ساعتی خواستید کد بزنید و هر قیمتی خواستید به مشتری بگویید ، اما خیلی از تکنیک ها را باید بلد باشید . 

مثل صحبت کردن با مشتری ، برخورد با مشتری و ....

                                                      Freelancer

در این مدل که با نام آزادکاری معروف است، شما به صورت تکی  و بدون وابستگی به سازمانی یا شخص  و اداره ای  پروژه دریافت میکنید و پول خوب دریافت میکنید. معمولا درآمد این مدل، کاملا بستگی به روابط شما و میزان تخصص و نمونه کارهای شما دارد. هر چه شما رزومه قوی تری داشته باشید احتمال دریافت پروژه بیشتر است. در این روش باید خودتون دست به کار شوید و پروژه دریافت کنید. معمولا کسانی که نمونه کارهای قوی دارند و از رزومه قابل قبولی  برخوردار هستند و میتوانند پول و دلار خوبی به جیب بزنند.

در این روش شما نه بیمه میشوید نه بیمه بیکاری دارید نه مزایا دارید نه حقوق ماهیانه ثابت دارید نه چیزی همه چیز بستگی به خودتان دارد میتوانید یک ماه 50 میلیون درآمد داشته باشید ، میتوانید یک ماه 1 میلیون تومان همه چی بستگی به شما دارد به رزومه شما به قدرت و تخصص شما و باید در این روش شناگر خوبی باشید که در رودخانه خروشان فریلنسر ها دست و پا بزنید و بتوانید به ساحل پول برسید .

 3- مدل ایده پردازی 
ریسک این روش بسیار بالا هست و درآمدش میتواند ضررده و میتواند بسیار سود دهی بالایی داشته باشد. در این روش بی گدار به آب نزنید چون واقعا ریسک این روش بسیار بالا هست این که چه ایده ای را میخواهید پیاده سازی کنید بازار هدف شما چی هست ؟ ایا میخواهید با تیم این کار را انجام دهید یا میخواهید خودتان انفرادی کار انجام دهید خیلی از کسب و کار ها هستند که در حال حاضر ماهیانه چند صد میلیارد درآمد دارند کسب و کارهایی هم هستند که اصطلاحا استارت آپ نام دارند سر 1 ماه که نشده جمع شده اند و ضرر بسیار زیادی داده اند، پس در این خصوص هوشیار باشید.

لطفا مقاله استارت آپ را حتما مرور کنید.

در این روش باید بسیار خوب بازار را بشناسید و در این بازار درست قدم بردارید ، هدف و برنامه ریزی داشته باشید اینقدر در این زمینه ما دیده ایم که یک ایده میلیاردی هزینه کرده هست که باید چند صد میلیادر دریافتی ماهیانه داشته باشد اما 1 درصد این هدف هم نتوانسته درآمد کسب کند و منجر به شکست شده ، پس این روش بسیار مشکل است هوشیار باشید . در این خصوص هم از شرکت برنامه نویسی وندا سافت در اهواز میتوانید مشاوره بگیرید.

             idea-android

چه مصالح و ابزاری برای فریلنسری نیاز هست؟

حال که گفتیم فریلنسری برای برنامه نویس اندروید میتواند گزینه خوبی باشد، باید بگوییم که چه ابزار یا سخت افزاری برای کار فریلنسری احتیاج دارید. اولین نیازتان برای فریلنسری برنامه نویسی یک کامپیوتر یا یک لپ تاپ است. نه سیستم گیمینگ نیاز دارید نه چیزی میتوانید با یک لبتاپ رم 8 گیگ و CPU corei 7  نیاز خود را برطرف کنید البته نظر ما رم 16 گیگ هست اما حداقل رم برای شروع کار برای برنامه نویسی اندروید 8 گیگ هست و حتما سعی کنید یک هارد SSD  هم تهیه کنید .

اگر احساس میکنید به اندازه حداقلی توان انجام پروژه ها را دارید، برای شروع کار فریلنسری کافیست به پلتفرم های فریلنسری مراجعه و ثبت نام کنید. خبر خوب برای شما این است که فریلنسری هیچ محدودیت فیزیکی ندارد و شما میتوانید از خارج از ایران هم پروژه بگیرید و درآمد دلاری داشته باشید.

در ادامه لیستی از معتبرترین سایت های پلتفرم فریلنسی ایرانی را برای شما تهیه کرده ایم:

  1. پونیشا
  2. پارسکدرز

با این افزایش دلار که در جامعه ما ایجاد شده است این قضیه بسیار جای شکر دارد برای برنامه نویسان که شما با مبلغ دلاری که میگیرید میتوانید به راحتی چند برابر درآمد از مشتری های ایران خود را داشته باشید ، البته نه که بگوییم با گرانی دلار موافقیم اما این هم یک فرصت هست که میتوانید در این خصوص استفاده کنید.

در ادامه لیستی از معروف ترین  سایت های پلتفرم فریلنسی خارجی را برای شما معرفی میکنیم:

  1. Freelancer
  2. Upwork
  3. Fiverr

در هنگام انتخاب سایت های خارجی توجه کنید. به علت اینکه مراودات مالی با ایران سخت است، حتما باید یک فرد معتمد که در کشور خارجی حساب بانکی داشته باشد پیدا کنید و دستمزد فریلنسری خود را در آن حساب دریافت نمایید.

یکی از مزایای برنامه نویسی به صورت فریلنسری این است که بعد از مدتی که پروژه های مختلف را انجام دادید، در آرشیو خود دارای گنجینه ای از انواع کد های اندروید خواهید شد. بعد از این اتفاق سفارش هایی که به شما محول می شود، ممکن است مشابه یکی از پروژه های قبلی که انجام داده اید باشد. بدین ترتیب انجام پروژه وقت بسیار کمتری از شما خواهد گرفت. هر چه جلو تر بروید احتمال اینکه پروژه های دریافتی، مشابه کد های قبلی شما باشد بیشتر می شود. اینگونه است که درآمد یک فریلنسر به مرور زمان به صورت نمایی افزایش پیدا میکند.

چگونه اسم خودتان را در زبان ها بیاندازید؟

اگر میخواهید پروژه های بزرگ بگیرید، یکی از موارد مهم این است که در این صنعت شناخته شده باشید. برای این کار باید در جامعه برنامه نویسان حاضر باشید. راه های مختلفی برای حضور در این جامعه وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • اینستاگرام
  • آپارات
  • Youtube
  • تلگرام
  • همایش ها

هر کدام از این ها راه های خوبی هستند تا علاقه مندی ها و ایده های خود را با دیگر افراد این حوزه به اشتراک بگذارید. در این دوره ، با رشد اینترنت و فضای مجازی، فرصت دیده شدن بیشتر برایتان مهیا شده است.

 

 

جمع بندی کلی در شغل برنامه نویسی اندروید

ببینید کل بحث 3 مدل کسب درامد در شغل برنامه نویسی اندروید کاملا به شما بستگی دارد ، به این دلیل که باید خودتان خیلی از موارد را بررسی کنید پول بیشتر میخواهید و تایم کم یک مدل میشود سختی زیاد پول زیاد یک مدل ، یا سریعا به پول برسید باز هم یک مدل دیگر هست .

خوب اگر قصد استخدام شدن در سمت برنامه نویسی اندروید در شعبه اهواز شرکت برنامه نویسی وب وندا سافت را دارید میتوانید رزومه خود را برای ما ارسال کنید و مشتاقانه پذیرای رزومه شما هستیم .

اوقات بکام باشد.

تیم تحریریه بخش اندروید وندا سافت