وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

هزینه طراحی وب سایت چقدر است؟
-

ایا شما هم همین ذهنیت را دارید ؟ سخت در اشتباه هستید ، طراحی سایت و برنامه نویسی سایت بسیار کار سخت و طاقت فرسایی هست و  یکی از سخت ترین مشاغل هم میشود نام برد.

هزینه های طراحی سایت کاملا بستگی دارد به خیل از موارد مثل زمانی که برنامه نویس یا طراحی روی سایت شما کار میکند ممکن هست یک طراحی به شما هزینه ای بدهد که ساعتی حساب کند یعنی روی سایت شما 50 ساعت زمان میگذارد و ساعتی هم 300 هزار تومان هزینه از شما میگیرد و رقمی دقیقا 15 میلیون تومان بدست می آید .

لطفا با طراحان ، برنامه نویسان و کلا با قشر برنامه نویس بیشتر مهربان باشید باور کنید هزینه ای که پرداخت میکنید هزینه تجربه و یک عمر زحمت هست نه فقط فکر کنید این شخص شاید روی محصول و سایت شما 1 هفته زمان میگذارد اما وقت ، زمان آموزش ، هزینه سیستم و خیلی از مسایل دیگر هست که برنامه نویس با آنها درگیر هست ، پس هزینه ای که دریافت میکند البته هزینه منطقی منظور ما هست  نه که برای یک سایت وردپرسی 100 میلیون هزینه گرفته شود !!! البته باز هم همین سایت وردپرسی هم اگر افزونه نویسی اختصاصی انجام دهید باز هم هزینه های بیشتری دارد این مورد را اصلا فراموش نکنید وردپرس اصلا هم بد نیست شاید 4 سال گذشته بود یعنی در سال 96 به شما میگفتیم که اصلا سمت وردپرس نروید اما واقعا در حال حاضر با سرعت بسیار زیاد رتبه های خوبی از سایت های معتبر کسب کرده است.

حال برویم سراغ اینکه قیمت های سایت های وردپرسی یا اصلا دلایل افزایش قیمت طراحی سایت به چه صورت است .

 

چرا قیمت طراحی سایت وردپرس  کمتر از کد نویسی اختصاصی است ؟

  • استفاده از قالب های آماده ( البته این مورد در صورت امکان و تایید کارفرما است ، در شرکت وندا سافت در ابتدا قالب آماده استفاده نمیشود و تمامی سایت وردپرسی از پایه طراحی میشود)
  • راحتی در ارتقا و سیستم گوگل رنک یا seo  بسیار بسیار ساده(مثل YOAST ، Rank math)
  • ارزان بودن برخی از ماژول های افزایش امنیت و سرعت سایت
  • امکان کد نویسی قالب و افزونه بسیار ساده تر از وب سایت های لاراول و دات نت هست.
  • در نکته آخر صرف هزینه وقتی کمتر برای پیاده سازی چنین وب سایت ها.

 

چرا اینقدر هزینه های طراحی سیستم انحصاری شما بالا هست ؟!!!

  • صرف هزینه وقتی بیشتر
  • کم بودن منابع و در نتیجه زمان بیشتر برای خیلی از مشکلات
  • پیچیده بودن ارتقا سیستم در آینده
  • صفر تا صد بحث  seo گوگل باید از ابتدا نوشته شود .
  • خبری از افزونه های رایگان نیست
  • به هیچ عنوان افزونه رایگان برای درگاه بانکی و سامانه پیامکی مشاهده نمیکنید حتی در کل اینترنت.

wordpress-laravel

 

 

 

چرا اینقدر هزینه های پشتیبانی بالا هست ؟ آیا پشتیبانی اینقدر باید هزینه گرفت ؟ یعنی شما 20 تا مشتری داشته باشید کلی پول به جیب میزنید ؟!

پشتیبانی در خیلی از شرکت ها کاملا متفاوت است یعنی اینکه در شرکت های کوچک و بزرگ نرخ مختلف و افراد فریلنسر باز هم نرخ های مختلف میدهند اما این نرخ از کجا می آید ؟

یک شرکت نرخ پشتیبانی 5 میلیون تومان میگیرد یک شخص شاید برای 6 ماه مبلغی بالغ بر 20 میلیون دریافت کند ، شما فرض کنید که یک مشتری بخواهد که هر روز به محل شرکت وندا سافت واقع در دفتر مرکزی اهوز تماس بگیرد ، حال مشکلات زیادی در این سیستم داشته باشد هر بار زمان پشتیبانان شرکت وندا کاملا پر میشود و کلیه مشکلات باید به تیم فنی ارجاع داده شود و در این حالت باید تیم فنی سریعا به مشکلات کاربر رسیدگی کند پس از این موارد جهت تایید نهایی و کیفی باید به واحد کیفیت ارجاع داده شود واحد کیفی وندا موارد مشکل دار بوده را چک میکند و در صورت نیاز به اصلاح به تیم فنی ارجاع میدهند و در صورت نداشتن مشکلی به واحد پشتیبانی مربوطه ارجاع میشود که با مشتری محترم تماس گرفته میشود که این مورد حل و تایید و بررسی نهایی شد ، نسخه خروجی خدمت کاربر داده میشود ، تمامی این موارد و تمامی این پروسه در زمان کوتاه و با بهترین کیفیت توسط شرکت انجام میشود حال با این همه صحبت شما فرض کنید این مشتری شرکت ضربدر 20 شود یا حتی 50 شود چند پشتیبان و چند تیم فنی باید یک دپارتمان داشته باشد  ؟ شاید بگویید خوب موارد را تیکتینگ انجام دهید بله 100 % میشود به حالت تیکت انجام داد اما در این حالت ما ترجیح میدهیم برخی از موارد تلفنی صحبت شود ، البته برای تیم پشتیبانی فنی راحت تر است که تلفنی انجام شود .

اما شرکت وندا زمان  ویژه ای را برای کاربران خود اختصاص میدهد.

 

 

 

 

اگر امکانات اختصاصی بخواهم یا اگر سیستم انحصاری بخواهم چقدر هزینه دارد ؟

در برخی از پروژه ها و سفارشات مشتری پیش می آید با توجه به نیاز خود ترجیح میدهد که سیستم انحصاری انجام دهد سیستم انحصاری برپایه PHP/Laravel  و یا ASP.net  و یا Java  سیستم خود را پیش ببرد پس در این خصوص تیم وردپرس شرکت ما وارد عمل نمیشود و تیم برنامه نویسی اتاق فکر اختصاصی ونداسافت وارد عمل میشود و برآورد هزینه میکند برای مشتری و در این خصوص تمام موارد لیست و داکیومنت بندی میشوند معمولا این سیستم هزینه های بیشتری نسبت به سایت های وردپرسی دارند دلیلش هم زمان بیشتری هست که تیم شرکت روی این قضایا تایم میگذارند.

مثلا یک سایت wordpress  هزینه ای اگر 10 میلیون تومان هزینه داشته باشد همان سایت با همان امکانات اولیه بر پایه و بستر PHP/Laravel  هزینه ای بالغ بر 40 الی 50 میلیون تومان را در بر میگیرد . دلیل این قضیه هم انعطاف پذیری بسیار بالای سیستم های انحصاری هست البته باز هم عرض میکنم که سیستم وردپرس به هیچ عنوان بدی ای ندارد و فقط در برخی از موارد انعطاف پذیری سیستم پایه نویسی استاندارد تر از نسبت به سیستم اماده.

 

در این خصوص حتما جلساتی را یا به صورت آنلاین یا حضوری در محل مرکزی شرکت ما انجام دهید.

 

 

 

 

 

آیا قالب آماده انجام میدهید یا قالب از پایه نوشته میشود؟

تمام این موارد بستگی به برآورد هزینه ، برآورد زمانی ، امکاناتی و ... دارد

شرکت ما معمولا بیشتر طراحی های سایت خود را از پایه مینویسد و طراحی میکند و معمولا از قالب های آماده استفاده نمیکنیم ، دلیل اینکه از قالب های آماده استفاده نمیکنیم این هست که در قالب های آماده معمولا قفل های نرم افزاری ، موارد مخرب ، افزونه های مخرب و .... وجود دارد و در این خصوص ترجیح میدهیم ما زمان بیشتری برای شما بگذاریم ولی پروژه بسیار بهتری را برای شما خروجی بگیریم.

قالب های آماده معمولا از سایت های خارجی خریداری میشود و در پایان ترجمه میشوند و به هیچ عنوان کد های مخرب و سیستم های نال شده استفاده نمیشود.

 

کلیه این موارد و توضیحات بخش کوچکی از خدمات ما هست شاید بهتر باشد در محل مرکزی شرکت شما را به یک فنجان قهوه مهمان کنیم. .