وبلاگ

جدید ترین اخبار برنامه نویسی

غذای مناسب برنامه نویسان
-

 

 

تغذیه-سالم-برنامه-نویس-طراح-وب-اندروید

 

غذاهایی که ویتامین D دارند:

 

برنامه نویسان مانند سایر کارمندهای ادارات دولتی که ماشالله ، بیشتر وقت کاری خود را پشت میز سپری میکنند و طبیعتا تحرک جسمانی  ندارند، از همین رو  کمبود ویتامین D یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر آن ها خواهد شد.

حال میپرسید چه غذاهایی حاوی ویتامین دی هستند :

غذاهایی همچون زرده ی تخم مرغ، پنیر و محصولات گرفته شده از سویا می توانند تامین کننده ی خوب این ویتامین در بدن باشند. مواد غذایی مزبور همچنین می توانند گردش خون به مغز را بالا برده (البته این نکته یادتان نرود مصرف بیش از حد این  ویتامین ها باعث حتی سکته میشود )و در نتیجه اکسیژن بیشتری را به سلول های مغزی برسانند. از آنجایی که این محصولات خاصیت های ضد التهابی نیز دارند، با مصرف آن ها برنامه نویس ، مهندس کامپیوتر و حتی آن کارمند پشت میز نشین  ،به عملکرد بهینه ی سلول های مغزی خود کمکی قابل توجهی می نماید.

 

میوه و سبزیجات

 

 صیفی جاتی از قبیل هویج، چغندر، سبزیجات برگ دار، خشکبار سرشار از ویتامین A  می توانند در تضمین سلامتی چشم ها و بهبود بینایی افرادی مانند برنامه نویسان که به ناگذیر مجبور هستند ساعات طولانی را به نمایشگر و نظیر این ها نگاه کنند، تاثیر به سزایی داشته باشند. در حالت ایده ال، میوه و سبزی جات می بایست بخش جدایی ناپذیر از رژیم غذایی برنامه نویس باشد و غذاهای تند، چرب و سرخ کرده سبب افزایش شدید وزن شده که متعاقبا می تواند دیگر بیماری ها و مشکلات جسمی را به دنبال داشته باشد.(همیشه بدانید سبزی جات مصرف زیادش هم بسیار عالی هست)

 

 

محصولات حاوی کافئین (مثل قهوه)

 

برنامه نویسان و گرافیست ها و مهندسان کامپیوتر عادت به شب زنده داری دارند و  ساعت های طولانی پشت میز به کدنویسی میپردازند ، ما به برنامه نویسان و گرافیست ها و مهندسان کامپیوتر که ماشالله در آمد خوبی هم دارند توصیه میکنیم مصارف کافئین خود را افزایش دهند چون  تمرکز طولانی مدت را برای افراد این حرفه را آسان میکند. جدا از این، چای سبز و کاکائوی تلخ عملکرد مغز را بهبود بخشیده و مرگ سلول های آن را به مراتب کاهش می دهد. به بیان ساده، کافئین کالایی است که مصرف آن در حد متعادل می تواند بسیار در افزایش راندمان کاری موثر باشد اما زیاده روی در آن نیز نتیجه ی عکس خواهد داشت.

 

خواب-کافی-برنامه-نویس-تغذیه-سالم-کارمند

 

خوابیدن:

این مورد برای نوجوانان و جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که در این سنین برنامه نویسان فراموش می کنند که آنها نیز انسان اند و به استراحت نیاز دارند. بیدار ماندن در طول شب برای دراز مدت و به صورت مداوم موجب مرگ شما نمی گردد اما ریسک بزرگی برای سلامتی شماست. با بالا رفتن سن قدرت بدنی افراد برای تجدید قوا پس از بی خوابی های مکرر کاهش پیدا می کند. گاهی اوقات شرایط ایجاب می کند که تا دیروقت بیدار بمانید، اما این کار را به یک عادت همیشگی تبدیل نکنید و مراقب سلامتی خود باشید.

 

از زمان بیدار شدن تا موقع خواب اطلاعات گوناگونی را از طرق مختلف دریافت می نماییم، اما لازم است گاهی هم کمی استراحت کنیم و از این شرایط دور شویم. تمرینات ورزشی و یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم اند و با این راهکارها می توانید از تمامی توانایی های ذهنی خود استفاده کنید و در شغل خود موفق شوید.

 

آیا شما هم برنامه نویس هستید، از چه ترفندهایی برای داشتن یک سبک زندگی سالم بهره می گیرید؟ در بخش دیدگاه ها سایرین را از عقاید خود مطلع سازید.

 

باز هم تاکیید میکنم لطفا به سلامت خود اهمیت دهید، خواب کافی داشت باشید تغذیه سالم داشته باشید